De voordelen van Remote Management and Monitoring
We krijgen met enige regelmaat vragen over Remote Management and Monitoring en wat je ermee kunt. Het is bij uitstek tijd om je te informeren over wat RMM is en wat de voordelen zijn.
Remote Management and Monitoring (RMM)
RMM is een set tools waarmee technici remote eindpunten van klanten (pc’s, laptops, servers) kunnen lokaliseren, updaten en bewaken. Op deze manier kun je veel IT-werkzaamheden automatiseren en is het vaak niet nodig dat je technisch specialist fysiek aanwezig is.
Veelal krijg je een overzicht in één scherm en is het wisselen tussen meerdere schermen overbodig geworden.
Voordelen RMM
Dankzij RMM kun je updates en patches geautomatiseerd laten verlopen waardoor er meer tijd en ruimte is voor jouw technische specialisten om andere taken te verrichten.
Je kunt ook updates en patches buiten werktijd plannen waardoor je de onderbrekingen voor medewerkers tot een minimum beperkt.
Doordat je de eindpunten van de klant proactief bewaakt kun je ook de uitvaltijd van apparatuur beperken.
En we weten allemaal dat up-to-date patches voor een hogere productiviteit en betere security aan de klantzijde zorgen.
Omdat je alles op afstand kunt uitvoeren zullen ook de kosten voor je klant aanzienlijk verminderen.
Maar ook voor bedrijven waar medewerkers verspreid werken kan RMM een oplossing bieden om alle systemen up-to-date te houden.
Updates van bijvoorbeeld laptops kun je vanaf de thuiswerkplek starten waardoor het niet nodig is dat je speciaal hiervoor naar kantoor komt.
RMM software kan je een helder inzicht geven in de infrastructuur van je klant. De tools detecteren automatisch een probleem, maken een ticket aan en waarschuwen zelfs je dienst hebbende specialist.
Natuurlijk is het ook mogelijk om rapportages op maat te maken zodat je het overzicht kunt behouden.
Je kunt meerdere klanten tegelijk bewaken en beheren vanuit één locatie. Mogelijke problemen zijn vroegtijdig te detecteren en op te lossen. Dit vaak al voordat je klant weet heeft van een probleem. De inzet van RMM zorgt voor een hoger service level, minder kosten in een lokaal team en je team is beter inzetbaar.
Conclusie
Kortom, RMM maakt het dagelijkse beheer en patchmanagement eenvoudiger en overzichtelijk.
ROOT heeft de nodige kennis van RMM in huis en kan je organisatie de nodige ondersteuning bieden. Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden voor je organisatie te bespreken.